Dersin Adı | Kuyruk Sistemleri |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
IE 339 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Ön-Koşul(lar) |
| ||||||||
Dersin Dili | İngilizce | ||||||||
Dersin Türü | Seçmeli | ||||||||
Dersin Düzeyi | Lisans | ||||||||
Dersin Veriliş Şekli | - | ||||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | |||||||||
Dersin Koordinatörü | - | ||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | ||||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencileri kuyruk sistemlerinin modellenmesi için genel bir çerçeve ve bu sistemlerin analizi için temel yöntemlerle tanıştırmaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu dersin amacı öğrencileri kuyruk sistemlerinin modellenmesi için genel bir çerçeve ve bu sistemlerin analizi için temel yöntemlerle tanıştırmaktır. Kuyruk olgusu genel anlamda rassallığın sonucu olduğu için, ders olasılık kurumının yoğun kullanımını gerektirecektir. Ders kuyruk sistemlerinin analizi için gerekli olaran rassal süreçleri de içerecektir. Dersin sonunda, öğrencilerin kuyruk sistemlerinin analizinde kullanılan analitik modelleri bilmeleri ve servis/üretim sistemlerinin performance analizinde bu modelleri kullanabilmeleri beklenmektedir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Kuyruk Sistemlerinin Özellikleri | Ch 1 D. Gross, CM. Harris, Queueing Theory, Wiley, 2009. |
2 | Performans Analizi Kavramları | Ch 1 D. Gross, CM. Harris, Queueing Theory, Wiley, 2009. |
3 | Poisson Süreci ve Üssel Dağılım | Ch 2 D. Gross, CM. Harris, Queueing Theory, Wiley, 2009. |
4 | Markov Zincirleri | Ch 2 D. Gross, CM. Harris, Queueing Theory, Wiley, 2009. |
5 | Temel Markovian Kuyruk Modelleri | Ch 3 D. Gross, CM. Harris, Queueing Theory, Wiley, 2009. |
6 | Temel Markovian Kuyruk Modelleri | Ch 3 D. Gross, CM. Harris, Queueing Theory, Wiley, 2009. |
7 | Genel tekrar ve ara sınav | |
8 | İleri Markovian Kuyruk Modelleri | Ch 4 D. Gross, CM. Harris, Queueing Theory, Wiley, 2009. |
9 | İleri Markovian Kuyruk Modelleri | Ch 4 D. Gross, CM. Harris, Queueing Theory, Wiley, 2009. |
10 | Kuyruk Ağları | Ch 5 D. Gross, CM. Harris, Queueing Theory, Wiley, 2009. |
11 | Kuyruk Ağları | Ch 5 D. Gross, CM. Harris, Queueing Theory, Wiley, 2009. |
12 | Genel Dağılım Modelleri | Ch 6 D. Gross, CM. Harris, Queueing Theory, Wiley, 2009. |
13 | Genel Dağılım Modelleri | Ch 6 D. Gross, CM. Harris, Queueing Theory, Wiley, 2009. |
14 | İleri Konular | Ch 7 D. Gross, CM. Harris, Queueing Theory, Wiley, 2009. |
15 | Genel tekrar ve değerlendirme | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | D. Gross, CM. Harris, Queueing Theory, Wiley, 2009. |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 3 | 10 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 20 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 6 | 70 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 3 | 7 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 21 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 16 | |
Final Sınavı | 1 | 18 | |
Toplam | 180 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, Fen Bilimleri, Bilgisayar Bilimleri ve Yazılım Mühendisliği konularında yeterli bilgi sahibidir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, Yazılım Mühendisliği problemlerinde kullanır. | |||||
2 | Karmaşık Yazılım Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaca uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | |||||
3 | Karmaşık bir yazılım sistemini, süreci veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar, gerçekleştirir, sınar, doğrular, raporlar, ölçer ve bakımını yapar; bu amaçla modern yöntemleri uygular. | |||||
4 | Yazılım Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |||||
5 | Yazılım Mühendisliği problemlerinin incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |||||
6 | Yazılım Mühendisliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma sergiler. | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır. | |||||
8 | Mühendislik ve Yazılım uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir; mühendislik ve yazılım çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır. | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibidir. | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibidir; girişimcilik, yenilikçilik hakkında bilinçlidir; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Yazılım Mühendisliği ile ilişkili konularda, bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilgiye erişebilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler; insanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini Yazılım Mühendisliği alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest